花134.png

張老師英語教室 英文基礎、會話、寫作、多益雅思教學  TEL 0905-564-025

英文句型結構常用動詞用法200

009、remember v. 記得,想起,記起,問候 [無進行式]

五大句型

V3 + N-ph 記得

V3 + V-ing 記得曾經

V3 + that-子句 記得

V3 + wh-子句 記得

V3 + wh + to-V 記得

V3 + to-V 記得要

V3 + N-ph + for + N-ph 記得某人做某事

V3 + to + N-ph 問候

V5 + N-ph + as + N-ph 記得

V1 + Adv-ph 記得

例句:

V3 + N-ph:

I cannot remember his name.

我記不得他的名字。

 

V3 + V-ing:

I remember having met her somewhere, but I don't remember her name.

我記得在哪兒見過她,但我想不起來她的名字。

 

V3 + that-子句:

I suddenly remembered that I had an appointment.

我突然想起我有個約會。

 

V3 + wh-子句:

Do you remember where you met her?

你記得在哪裡見到她的嗎?

 

V3 + wh + to-V :

Do you remember how to spell his name?

你記得怎麼拼他的名字嗎?

 

V3 + to-V:

I'll remember to mail these letters.

我會記得把這些信寄出去。

 

V3 + N-ph + for + N-ph:

We shall remember Mr. Smith for his generosity to the poor.

我們將記得史密斯先生對於窮人的慷慨。

 

V3 + N-ph + to + N-ph:

Please remember to your partents.

請代問候你的雙親。

 

V5 + N-ph + as + N-ph:

Sir Thomas More is remembered as the author of "Utopia".

湯瑪斯摩爾爵士是烏托邦一書的作者。

 

V1 + M:

Sorry, I don't remember.

抱歉,我不記得了。

下一篇

上一篇     英文結構常用動詞用法200 008、depend

arrow
arrow
    文章標籤
    動詞字的用法` 英語學習
    全站熱搜

    張老師 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()