close

花05.png

張老師英語教室 英文基礎、會話、寫作、多益雅思教學  TEL 0905-564-025

英文句型結構常用動詞用法200

007、dream v. 做夢,夢見,夢想,想到

五大句型

V1 + M

V1 + of / about + N-ph

 V3 + O [只能用it,和同源受詞dream]

V3 + that-cl

例句:

V1 + M:

She was dreaming peacefully.

她正寧靜地做作夢。

 

V1 + of / about + N-ph:

I dreamed of / about you last night.

我昨晚夢到你。

When you are young, you always dream about all sorts of things.

當你年輕的時候,你總會有各種各樣美好的嚮往。

I dream of becoming the best soccer player in the world.

我夢想成為全世界最棒的足球隊員。

 

V3 + O [只能用it,和同源受詞dream]:

Was there a storm last night, or did I dream it?

昨晚有暴風雨嗎,還是我在做夢?

Did you say that you were going with me tonight, or did I dream it(= am I wrong)?

你說過你今晚和我一起去,還是我弄錯了?

That night he dreamed a terrible dream.

那天晚上,他做了一個很可怕的夢。

 

V3 + that-cl:

Last night I dreamed that a monster was chasing me. I was so scared and woke up screaming.

昨晚,我夢見有個怪獸追我,我非常害怕,尖叫著醒來。

I never dreamed that such a thing could happen to me!

我做夢也沒想到這種事會發生在我身上!

I never dreamed that I would see you again.

我從來沒想到過我還會再見到你。

下一篇    英文結構常用動詞用法200 008、depend

上一篇    英文句型結構常用動詞用法200 006、believe

arrow
arrow
    文章標籤
    動詞字的用法 英語學習
    全站熱搜

    張老師 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()